- Gepubliceerd Op: 19 april 2024|By carlokop|0 Reacties on Google Consent Mode v2 instellen met behulp van Cookiebot en GTM|8 min read|
Cookiebot maakt het makkelijk om consent mode v2 in te richten. Er zijn echter een aantal belangrijke zaken waar je rekening mee moet houden. In dit artikel zal ik aangeven hoe je dit het beste kunt inrichten met hulp van Google Tag Manager. Hoe werkt Consent Mode Ik zal in[...]
- Gepubliceerd Op: 25 februari 2024|By carlokop|0 Reacties on Hoe los je Unassigned verkeer in GA4 op|5 min read|
Als je in je GA4 rapportages veel verkeer ziet de toegewezen is aan kanaalgroep Unassigned met bron/medium (not set) zijn er fouten in Analytics. In dit artikel zal ik uitleggen wat hier nu precies fout gaat en hoe je dit kunt oplossen. Wat is Unassigned verkeer in GA4 Google Tag[...]
- Gepubliceerd Op: 23 februari 2024|By carlokop|0 Reacties on Google Consent Mode v2 instellen|8 min read|
Google Consent Mode v2 is een mechanisme dat Google hanteert om te voldoen aan de privacywetgeving bij het delen van informatie met Google. Dit mechanisme blokkeert op basis van de verkregen toestemming tracking-scripts of zorgt ervoor dat bezoekersinformatie alleen naar Google Analytics wordt gestuurd, zonder dat deze bezoekers bijvoorbeeld worden[...]
Een datawarehouse kun je zien als een soort database waar je gestructureerde en semi-gestructureerde data op kunt slaan ten behoeve van business intelligence oplossingen. Je kunt het datawarehouse zien als een grote relationele database waar enorme hoeveelheden informatie kunnen worden opgeslagen en geanalyseerd worden die op kunnen lopen tot Petabytes.[...]
- Gepubliceerd Op: 7 december 2023|By carlokop|0 Reacties on page_path en page_location aanpassen in GA4 rapportages|4 min read|
In deze casus bekijken we hoe we de page_path en page_location in GA4-rapportages kunnen aanpassen vanuit dynamische URL's. Waarom zou je URL's willen aanpassen? Als voorbeeld kreeg ik een klant die gegevens vanuit een externe tool in zijn website laadt en op een specifieke URL dynamisch pagina's inlaadt met behulp[...]
- Gepubliceerd Op: 1 november 2023|By carlokop|0 Reacties on Intern verkeer uitsluiten uit Analytics|6 min read|
Intern verkeer, met inbegrip van ontwikkelaars, kan onbedoeld in Google Analytics terechtkomen. Hoewel dit vaak verwijst naar het verkeer van je eigen team, wil ik hier specifiek de aandacht vestigen op programmeurs. Wanneer zij aan de website werken, doen ze dat meestal niet rechtstreeks op de live website, maar op[...]
- Gepubliceerd Op: 30 oktober 2023|By carlokop|0 Reacties on Hoe werkt de Google Tag in GTM|4 min read|
De Google Tag is een nieuwe tag die Google in september 2023 heeft geïntroduceerd om GA4 via GTM te implementeren. Verwar deze tag niet met de gtag. De Google Tag plaats je in Google Tag Manager en niet direct op de website. Door de introductie van de Google Tag is[...]
- Gepubliceerd Op: 7 september 2023|By carlokop|0 Reacties on Hoe bouw ik en headless wordpress website|7 min read|
Wat is een headless wordpress website Waarom een headless wordpress website bouwen Setup backend voort een headless wp installatie Wordpress thema maken Werken met de WP REST API SEO voor headless wordpress Custom hooks Werken met contact formulieren Wat is een headless WordPress website? Een headless WordPress website is WordPress[...]
- Gepubliceerd Op: 6 augustus 2023|By carlokop|0 Reacties on Conversies in Google Analytics worden toegewezen aan banken|2 min read|
Als je in Google Analtics rapporten ziet at je conversies of referrals zien afkomstig van banken dan is de kans groot dat je iets nog niet correct is ingesteld in Google Analytics. Waarom worden conversies aan banken toegewezen Conversies worden in Google Analytics toegewezen aan de laatste indirecte klik. Als[...]
- Gepubliceerd Op: 6 augustus 2023|By carlokop|0 Reacties on Fix problemen Google Ads bij Single-page applicaties|5 min read|
Single Page Applicaties (SPA's) zoals veel React en VueJs apps kunnen voor problemen zorgen in Google Ads conversie tracking via GTM.SPA's zijn geweldige websites waarbij na het eenmalig laden van de website er geen pageviews meer plaatsvinden. In plaats daarvan zal javascript een deel van de pagina verwijderen en vervangen[...]
- Gepubliceerd Op: 26 maart 2023|By carlokop|0 Reacties on ChatGPT gebruiken voor Google Ads campagnes inrichten|3 min read|
Met ChatGPT is het mogelijk om sneller Google Ads accounts in te richten. Bijvoorbeeld bij het vinden van nieuwe zoektermen, uitsluitingswoorden en het schrijven van advertenties. Ik zal hierbij in het kort doornemen hoe ik 75% van mijn tijd bespaar voor het opzetten van een account. 1.) Het vinden van[...]
- Gepubliceerd Op: 17 januari 2023|By carlokop|0 Reacties on Wat is scrolldiepte in Google Tag Manager|2 min read|
Met Google Tag Manager kun je meten hoeveel procent van een pagina is bekeken. Hiervoor kun je een scroll trigger maken die op een bepaald percentage een event afvuurt voor Google Analytics. Wat is het scrolldiepe? Er kan een scrolldiepte zowel horizontaal als verticaal worden ingesteld maar gezien de meeste[...]